Mistä kannattaa hankkia mittatilauspuku

Moderator: Maza

Samiset
Posts: 33
Joined: 19.7.2013 8:54:11
Location: Vantaa

Mistä kannattaa hankkia mittatilauspuku

Postby Samiset » 27.7.2013 19:39:01

Nyt tartteis vähä kokeneempien neuvoja. Eli mistä/minkä merkkinen puku kannattaa ostaa? Onko camo-värillä suomessa muuta merkitystä, kuin se kuinka coolilta se näyttää? Onko kellään kokemusta siitä "avanteesta" (polosubilla ainakin pissette nimellä) mikä on mahdollista saada mittatilauspukuun jota kautta voi kusta, tekeekö mitään?

Kertokaa ihmeessä oma näkemyksenne.
Kuin kala kuivalla maalla

UkiJuzu
Posts: 61
Joined: 25.5.2013 22:13:47

Postby UkiJuzu » 27.7.2013 22:17:52

Neuvoja tulee, tosin ei varmaan kokeneemmalta.

Eli itse oon tilannu kaks pukua polosubilta, kaikki muuten mennyt hienosti mutta toimitusaika on pitkä. Ilmoittavat kuitenkin sen heti tilauksen jälkeen ja se piti aika hyvin (tais olla pari kuukautta keväällä)

Minua neuvottiin tilaamaan forzatre jotka mulla onkin 7 ja 5,5mm. Seiska on aika jäykkä mutta lämmin. 5,5 on jo aika notkea, ite tykkään siitä ja aika kylmässä silläkin pärjää kun en oo kauhee vilukissa.

Pissette on aika pervo ja minua neuvottiin se jättämään pois. En noissa kisoissakaan kovin monella ole sellaista nähnyt. Itse en ottaisi.

Camo väri on aika kallis ainakin pololla, siksi en ole edes harkinnut. Tarpeellisuudesta en osaa sanoa mitään.

Jos tarttis nyt näillä tiedoin tilata puku, tilaisin 5,5mm forza tre / musta / velcro with buckle / ilman vahvikkeita ja pissetteä. Mitoituksiin löytyy neuvoa muista topikeista.

Samiset
Posts: 33
Joined: 19.7.2013 8:54:11
Location: Vantaa

Postby Samiset » 27.7.2013 22:29:15

Semmone kysymys viel, et jos sattuu noihin hyllypukumittoihin, niin kannattaako silloin ostaa hyllypuku?
Kuin kala kuivalla maalla

UkiJuzu
Posts: 61
Joined: 25.5.2013 22:13:47

Postby UkiJuzu » 28.7.2013 10:47:37

Jos saat jostain forzatren hyllystä niin kyllä ;)

User avatar
Leksa
Posts: 266
Joined: 11.4.2006 16:51:38
Location: Helsinki,Suami,Finland
Contact:

Postby Leksa » 28.7.2013 11:41:29

Minäkään en ole varmaan paras tai suurinta kokemusta kisoista hankkinut jne paljon asioiden kanssa pelannut viimeaikoina jne jne.

Kuten tulet huomaamaan yks sanoo yhtä toinen toista. PERSOONAASTA JA KROPASTA ELIMISTÖSTÄ JNE... MIKÄ KELLEKKIN SOPII JA LUONTUU. Se on vähä siitä kiinni mikä sun toiminalle sopii. Ja sen valitettavasti ei tiedä kuin kokeilemalla.

Mutta kannattaa käyttää mielikuvitusta ja funtsia vähä etukäteen nii saa karsittuu enimpiä mokia ja virheitä pois.

MINÄ PUHUN NYT VAIN OMASTA PUOLESTANI.ENKÄ SANO ETTÄ NE SOPIS SITTEN SULLE! OTA NE MITKÄ HYVÄLLE TUNTUU JÄTÄ LOPUT.

Mulla on 7mm Beuchatin hyllypuku Competition. Saatanan hyvä ei junnaa mistään kädet valmiika niinkuin laitettu muotoonsa pukuun eteenpäin. kasattu pienemmistä paloista. Neopren hyvää joustavaa. eli riippuu vissiin neoprelaadusta tosiaan mikä tuntuu hyvälle. ja se kaavoitus ja leikkaukset ...

Tietty mittapuku on kuru saa puvun mikä ei päästä vettä sisään. ja saat pään just hyväksi mikä helvetin tärkeää jos sillä alueella joku vinnaa niin hermot menee!

Jos hyvä verenkierto jne istuva puku kait sitä 5, 5 pärjää ? kuinka kauas.

itellä huono vere kierto en ottas alle 7mm jos yks puku vain suomeen. mittapuku poistaa millejä! verrattuna suotavaan pukuun.

Henkseleitä en missään nimessä ottas itelle. Joudun reiraan iteltä pois kun kerkee. Paskahätä tulee mitäs sitten kun on henkselit ja loppu syksy ja alkutalvi???

Pisetteä en vaihtas kylän seksyimpään naiseenkaan! kuse hyllypukuun merellä vedessä nousee selkään lilluu niskassa pyörii pitkin kroppaa lämmittää hetken tule maihin ota puku pois kusi virtaa lahkeista porukkaa tulee kattoon et mikäs tää hemmo on? kusi haisee juoksee pultuista hävettää.kamat haisee kuselle auto haisee kuselle mee sieltäpäin naisiin :)

Tiettyy pitää olla biseten kanssa pokkaa .elämässä yleensä on oltava pokkaa ja munaa!
Vittuako sitten jos joku nauraa sun piseteille sou fakin vat.

pukemiset voi hoitaa sivummalla ja kertoo porukoil et sen vuoks tällanen jne.

pukuunhan voit kyl myöhemminkin laittaa biseten!!!!! ei se maailmaa kaada jos ei nyt otakkaan mut tehtaan tekemä on tehtaantekemä. ite oon tehny itte. sf storest saa bisettejä

Täs jotain. Vähällä kokemuksella mutta mä en tarttekkaan kauaa kun huomaan et mitä pitäs tehä ja mikä ei pelaa jne.

Olkaimia en kyllä suosittele jus ton ison hädän vuoks.

Tos tollasta.

Jos ei oo merkki friikki jne.Niin kyllä mittapuku on aina varmaan mittapuku !!! ite en talveks hommais mitoistani paljoo pokkeevaa hyllypukuu. kaikkee pystyy tietty reiraan ???? jos rahaa on niin istuva puku on pop. Tietty räätäreitäkin on paskoja mut kai se polosuppi osaa hommansa, oo mitään hajuu asiasta !

Eikähän tää löpinä ny riitä.
Last edited by Leksa on 31.7.2013 10:50:14, edited 2 times in total.

User avatar
Janne
Posts: 66
Joined: 3.10.2008 21:51:56
Location: Lahti
Contact:

Postby Janne » 30.7.2013 22:23:33

Moro!

Omerin pukuja käyttäviä pitäisi foorumilta löytyä myös, niin laittakaa palautetta pukujen sopivuudesta, toimivuudesta, jne. Itse käytän Omerin pukua ja olen erittäin tyytyväinen.

Pissetteä suosittelen suuresti nimimerkillä. "3:n vartin välein". Leksa pukikin sanoiksi tuon pukuun kusemisen;)
Tee-se-itse mieheltä helppo ja mielenkiintoinen projekti.
http://www.sfstore.fi/neopreeni-lisavar ... sette.html
http://www.sfstore.fi/neopreeni-lisavar ... liima.html

T: Janne / SFstore
#37
www.sfstore.fi
janne.manninen(at)sfstore.fi

Sami.M
Posts: 229
Joined: 13.4.2012 23:31:43
Location: Lohja

Postby Sami.M » 31.7.2013 0:32:34

itellä sporasubin hyllypuku ja tykännyt, ainut huonopuoli ehkä että vähän painaa kaulasta jos huppu alhaalla, mutta muuten ei ongelmaa ollut, ja suosittelen että hankkii pisseten, itsellä ei ole,mutta kesä helteellä tai jos ui paljon niin ei oo kiva lillua korvia myöten kusessa, keväällä ja syksyllä lämmittää pissa ihan kivasti, mutta sitten on taas auto ihan kusessa ja sekään ei oo kiva :)

User avatar
Leksa
Posts: 266
Joined: 11.4.2006 16:51:38
Location: Helsinki,Suami,Finland
Contact:

Postby Leksa » 31.7.2013 10:48:58

Halusin tähän vielä nyt sanoa sen , että itse en ole vuosikausiin käynyt sukeltamassa joten joitain asioita on hämärän peitossa oman pukuni istuvuudesta ja toimivuudesta varmaan jne.

Jos oma kroppa menee hyvin hyllypuvun mittoihin ettei suuria poikkeamia ole missään niin eihän siinä ole sitten mitään ongelmaa! Jos prosessori on mallia tavallinen eikä ole vyötäröltä saatanan laiha,hyvä hyllypuku kepittää varmasti paskan mittapuvun! ei hyllypuvuissa ole mitään vikaa! jos ei satu oleen tosiaan helevetin laiha, sitten voi vyötäröltä suotaa vettä vähän helpommin ehkä.
Mutta tosiaan en ole kyllä nyt paras neuvoon tässä asiassa kun ole sukellellut aikoihin ja kokemukset ovat huonossa muistissa.

Janne ja muut ovat varmasti parempia tässä asiassa jne. Laittakaa jätkät kommenttii!

Talveksihan on hyvä muutenkin hommata vähä läskiä vyötärölle saa emännälle vähä jotaki arvosteltavaa :) niin se alue pysyy tiukkana talvella sitten.

No joo tämä asia meni vissiin perille, että hyllypuku vain jos siltä tuntuu!

Talvella sukeltelut on sitten taas varmaan oma hommansa , ja niistä ole mulla mitään kokemusta. muutakuin että napakkahan puvun pitäis silloin olla.

Mua kovin palio tässä kuunnella kannata muilla on tuoreempaa ja moninaisempaa kokemusta. Mutta pyvun ostajahan sitä omat tarpeensa tietää ja luota omaan visioosi pukuhan kuitenkin tulee sinulle!

Sen vaan kannattaa muistaa että kasvun varaa ei kannata ottaa, niinkuin vanha kansa ennen vanhaan.

User avatar
onnitus
Posts: 246
Joined: 16.6.2012 11:31:01
Location: Somero

Postby onnitus » 31.7.2013 20:38:21

Mulla toi omerin puku hyllymitoilla ja istuu todella hyvin. Olen sellaista mallia(läski?) En sais mitään hyötyä siitä että ottaisin mittatilaus puvun. Sukellan kuitenkin 10-11kk/vuodessa ja ei ongelmia.

7mm puku mallia Omer 3d camo, Long Jonh
Jos haluaa lämpimän talvi puvun niin suosittelen henkseli mallia muuten ehdottomasti vyötärö versio.

Pisette pitäny värkätä tuohon omaan pukuun jo pitkän aikaa, mutta mutta yllätys ei oo ikinä "kerenny". Nooh ehkä ens offseasonilla :)
Offseason sais olla pitempi että kerkeis kunnolla liimailee ja värkkäilee vehkeitä :)

User avatar
Tekno
Posts: 24
Joined: 18.8.2013 21:11:33
Location: Helsinki

Polonen

Postby Tekno » 20.2.2014 1:31:25

Muista puvuista aika vähän kokemusta, mutta nyt olen muutaman kerran käyttänyt Polosubin forza tretä 7mm, ja täytyy sanoa että se on aivan mahtava puku. Mukava päällä, ei kiristä mistään, ja helppo pukeakkin, kun vaan ensin kastelee ja liukastaa puvun esim. hiustenhoitoaineella ja vedellä.


Return to “Uudet harrastajat - Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests